Roční hodnocení jako nutné zlo nebo příležitost je zlepšení?
Jak už bývá zvykem, počátek nového roku je vždy příležitostí k ohlédnutí se za tím uplynulým a v případě firem je s ním často spojen i proces ročního hodnocení pracovníků. Hodnoticí rozhovory nabývají v realitě mnoha různých nešťastných podob: od pouhého vyplňování a zaškrtávání políček hodnoticího formuláře stylem „aby se vlk (rozuměj HR, co po nás pořád chce nějaké nesmysly) nažral a koza zůstala celá“, přes čistě formální vedení rozhovoru, kdy ani jedna ze stran neřekne otevřeně a upřímně, co si myslí a co potřebuje, až k příležitosti pro frustrované manažery nenechat na svých podřízených nit suchou a zdrtit je svou rádoby „konstruktivní“ kritikou.
Chcete zajistit, že roční hodnoticí rozhovor nebude pouze formálním splněním povinnosti? Že bude přínosný jak pro pracovníka, tak pro jeho nadřízené i pro celou vaši společnost? Že bude mít prakticky využitelné výstupy a posune výkonnost pracovníka i firmy zase o kus dál? Pokud jste alespoň na jednu z otázek odpověděli „ano“, jste tu na správné adrese. V posledním roce jsme zaznamenali renesanci zájmu o tato témata, a proto jsme pro vás připravili několik možností, jak můžete manažery, mistry nebo team leadery v tomto jejich nelehkém úkolu podpořit.
KLASIKA V NOVÉM KABÁTKU: Interaktivní trénink „Vedení ročních hodnoticích rozhovorů“
Praktický skupinový trénink, při jeho stavbě jsme ještě víc akcentovali názornost a praktickou využitelnost pro účastníky. Pryč se zbytečnou teorií, pojďme přímo na věc! Team leadeři nebo mistři společně procházejí jednotlivými fázemi ročního hodnocení (od přípravy až po dohodu na cílech pro další období) a hledají spolu s lektorem optimální postup právě pro jejich pracovní prostředí. Trénink můžeme realizovat v prezenční nebo online podobě, podle aktuálních možností a preferencí ve vaší firmě.
VE ZNAMENÍ ONLINU: „Specifika vedení ročních rozhovorů online“
Doba covidová s sebou kromě spousty jiných změn přinesla i masivní rozšíření online způsobu komunikace. Není už to jen nutné zlo, když je nemožné potkat se osobně face to face, ale je to alternativní způsob komunikaci, která může ušetřit čas i náklady. Jak je třeba přizpůsobit vedení hodnoticích rozhovorů, pokud se odehrávají v online prostředí? Jak ho uskutečnit tak, aby online forma neměla vliv na jeho průběh a kvalitu výsledku a nebyla to jen z nouze ctnost?
ANIMOVANÉ FILMY NEJSOU JEN PRO DĚTI: „Instruktážní video, tutoriál, desatero“
Jako zábavný a oživující doplněk tréninků nebo jako samostatné výukové video pro vás přesně na míru vytvoříme krátké (2 – 20 minutové) animované filmy. Společně s vámi napíšeme scénář, kde si můžete nadefinovat hlavní hrdiny a jejich zápletky, prostředí, ve kterém se budou pohybovat nebo situace, které budou řešit. V uživatelsky přátelské a atraktivní podobě předá video základní postup vedení rozhovoru. Účastníci se na něj mohou podívat kdykoliv a kdekoliv, třeba ve svém telefonu při čekání na autobus. Krátké ukázky našich „animáků“ naleznete na našem Youtube kanálu.
Pokud je i u vás ve firmě téma ročního hodnocení aktuální, a některá z možností Vás zaujala, neváhejte se na nás ve Smarteru obrátit. Rádi společně s Vámi najdeme tu nejlepší možnost právě pro vaše lidi.
Autor: Tereza Viceníková, Team Leader
Všechny články zde